sobota, 21 stycznia 2017

Domowe maseczki

Dzisiaj przychodzę do was z moimi pięcioma ulubionymi domowymi maseczkami. Mega lubię pozwolić sobie na chwilę odpoczynku, a jak wiadomo z maseczką na twarzy i ogóreczkami na oczach najlepiej się leży :)
Próbowałam wielu domowych maseczek, dużo z nich spełniało swoje zadania, ale ja wybrałam dla was 5 najlepszych, których cena jednorazowego użytku nie przekracza 2zł, a są w 100% naturalne! Domowe maseczki są najlepszym sposobem na odżywianie skóry, bo wybieramy produkty, których jesteśmy pewni i nie wciskamy w nie żadnych przykrych specyfików. Minusem takiej maseczki jest jedynie to, że przed użyciem trzeba ją samemu wykonać, niby nie wymaga to od nas dużego wysiłku, ale już jesteśmy przyzwyczajeni do wygody. Jednak myślę, że opłaca się poświęcić chwilę czasu na pójście do sklepu, gdy nie mamy któregoś produktu i na jej przygotowanie.
Przed nałożeniem maseczki należy dokładnie oczyścić skórę, ja użyłam żelu i peelingu do twarzy marki Selfie Project


1. Peel off przeciwko wągrom
Ja akurat nie mam problemu z wągrami, ale ta maseczka jest skuteczna.
Potrzebujemy: •małej saszetki żelatyny,
                        •kilka łyżeczek mleka,
 Nie podam dokładnych proporcji mleka, bo zawsze robię "na oko" ale jest to jakieś 5,6 łyżek.
Całość dokładnie mieszamy i wsadzamy do mikrofalówki na 40sek. Po ostygnięciu naszej konsystencji mieszamy ją i nakładamy na nos (koniecznie jakimś pędzelkiem bądź w rękawiczce, bo się bardzo klei). Pozostawiamy na 10-15min, po czym ściagamy.
Uwaga! Przy tej maseczce uważajmy na wszystko do okoła, żeby się nie pochlapało ani nie wylało, bo konsystencja jest bardzo lepka i ciężko schodzi.


2. Poprawiająca kolor skóry
Dla przeźroczystych ludzi jak ja jest mega przydatna. Przy regularnym użyciu można rzeczywiście zauważyć większe nasycenie koloru skóry.
Potrzebujemy: •pół marchewki,
                        •żółtko,
                        •łyżka mąki ziemniaczanej.
Obraną wcześniej marchewkę trzemy na malutkich oczkach, poczym dodajemy żółtko i mąkę. Jakby konsystencja wydawała nam się za rzadka można dodać jeszcze jedną łyżkę mąki. Pozostawiamy na ok. 10min

3. Nawilżająca
Moja ulubiona! Skóra od razu jest nawilżona. Dla ludzi z bardzo suchą skórą jak moja sprawdza się idealnie! Dobra na skacowaną skórę :)
Potrzebujemy: •1/3 ogórka zielonego,
                        •pół avokado,
                        •łyżka jogurty naturalnego
Ogórek i avokado blendujemy, następnie dodajemy jogurt. Można zblendować na jednolitą maź jednak ja zawsze zostawiam trochę większe kawałki. Pozostawić na 15min

4.Nawilżająca
Moja druga ulubiona i druga nawilżająca :) Chyba najprostsza w wykonaniu ze wszystkich.
Potrzebujemy: •płatki owsiane,
                        •jajko
Całość mieszamy razem, nakładamy na twarz grubą warstwę i pozostawiamy do czasu aż jajko wyschnie.

5. Odżywcza
Brzoskwinie mają właściwości nawilżające i odżywcze, a banan poprawia stan skóry. Razem z oliwą i mąką tworzą niezastąpioną maseczkę odżywczą.
Potrzebujemy: •pół brzoskwini,
                        •1/3 banana,
                        •2 łyżki oliwy z oliwek,
                        •łyżkę mąki ziemniaczanej.
Brzoskwinie i banana blendujemy, po uzyskaniu jednolitej substancji dodajemy oliwę i mąkę i mieszamy. Uzyskaną maseczkę pozostawiamy na 10-15min
Mam nadzieję, że skusicie się na wypróbowanie chociaż jednej. Zachęcam do stosowania 100% naturalnych maseczek. Zdrowe i w bardzo niskiej cenie :)

2 komentarze:

  1. Wypróbuję napewno z tego względu że też mam sucha skórę twarzy. Myślę że te maseczki sprawdza się idealnie 😊
    polishafricanqueen.blogspot.co.uk

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam maseczki, kiedyś robiłam sama, teraz jestem zakochana w maseczkach Babuszki Agafii ;)
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń